Lastik hava basınç tablosu, araçlarda kullanılan lastiklerin basıncının doğru şekilde ayarlanmasının önemini vurgular. Doğru lastik basıncı, sürüş güvenliğini sağlarken, aracın kontrol seviyesini de üst düzeye çıkarır. Lastiklerin hava basıncının uygun olmaması, lastiğin aşınmasına ve diğer sorunlara yol açabilir. Bu nedenle, lastik hava basıncının düzenli olarak kontrol edilmesi önemlidir. Normal şartlarda bile, lastik basıncı zamanla düşebilir. Kamyon ve otomobil gibi araçların lastik basıncı sık sık kontrol edilmelidir. Özellikle fren yapma ve viraj alma gibi durumlar, basınçta düşüşe neden olabilir ve bu da aracın performansını olumsuz etkiler. Lastik hava basıncı tablosu, her aracın markasına ve lastiğin ölçüsüne göre farklı basınç değerlerini belirtir. Bu nedenle, aracın markasına ve lastiğin milimine göre gerekli hava basıncının ayda bir kez kontrol edilmesi gerekir. Benzin istasyonlarında bulunan hava basınç istasyonları, bu kontrolleri yapmayı kolaylaştırır. Tavsiye edilen, iki haftada bir araç hava basıncının ölçülmesidir. Lastik Hava Basıncı Nasıl Ölçülür? Lastik hava basıncını ölçmek oldukça kolaydır ve bu işlemle hem yakıt tüketimi azalır hem de araç performansı artar. Lastik hava basıncı düşükse, sürüş sarsıntılı olur ve lastiğin patlama riski artar. Yolda bulunan çivi, taş veya sert cisimler lastiğe zarar verebilir. Hava basıncı düşük olduğunda, bu cisimlerle temas eden lastik daha kolay patlar. Gereğinden fazla basınç da lastiğin patlamasına neden olabilir. Lastik basıncının düşük olması, dişlerin kısa sürede aşınmasına sebep olur. Bu nedenle, günlük olarak araca binmeden önce lastiklerin kontrol edilmesi önemlidir. Sıcak lastiklerin basıncı doğru ölçüm vermez, bu yüzden araç hareket etmeden önce lastiklerin havasını kontrol etmek gerekir. Benzin istasyonlarında bulunan lastik hava makineleriyle, aracın lastiğinin hangi basınçta olması gerektiği kodlanarak gerekli hava takviyesi yapılır. Subap açıldıktan sonra basınç ayarlanır ve subap iyice sıkılır. Lastik Basınç Değeri Tablosu ve Araç Değerleri Hangi markada hangi basınç ile lastiklerin kullanılması gerektiği, aracın kullanım kılavuzunda belirtilir. Sürücü bilgilendirme bölümünde, lastiğin hava basıncının hangi ayarda olması gerektiği yer alır. Kullanma kılavuzu bulunmayan kişiler, lastikçilerden lastiğin hangi basınçta olması gerektiğini öğrenmelidir. Türkiye'de lastik hava basıncı değeri psi olarak değerlendirilir, bu nedenle hava basmadan önce çevrilmesi gerekir. 1 bar, 14.50 psi eder. Lastiklerin basınç değerleri farklılık gösterebilir. Ön tarafa uygulanan lastik hava basıncı ile arka tekerlere uygulanan lastik hava basıncı farklı olabilir. Bu nedenle, doğru ayarların ölçülmesi ve uygulanması gerekir. Lastikte hava düşüşü sık olarak kontrol edilmesine rağmen gerekli seviyede kalmıyorsa, mutlaka lastiğin kontrol edilmesi için servise gidilmelidir. Jantların iyi takılmaması veya arızalı olan subaplar nedeniyle lastik basınç kaçağı görülebilir. Bu nedenle, lastiklerin gerekli bakımı yapılarak hava basıncının sabit kalması sağlanmalıdır. Her marka aracın lastik basıncı farklı olduğu için, lastik hava basınç tablosu üzerinden aracın bilgileri temin edilerek gerekli seviye öğrenilir. |
Seyyid
21 Temmuz 2024 PazarLastik hava basıncını ayda bir kontrol etmenin yeterli olduğunu mu düşünüyorsunuz, yoksa iki haftada bir kontrol etmek mi daha iyi olur?
Cevap yazAdmin
21 Temmuz 2024 PazarMerhaba Seyyid,
Lastik hava basıncını kontrol etme sıklığı, güvenlik ve yakıt verimliliği açısından oldukça önemlidir. Ayda bir kontrol etmek genellikle yeterli olabilir; ancak, iki haftada bir kontrol etmek daha güvenli ve sağlıklı bir yaklaşım olacaktır. Bu şekilde lastiklerde oluşabilecek basınç kayıplarını daha erken fark edebilir ve olası sorunların önüne geçebilirsiniz. Özellikle uzun yolculuklar öncesinde ve hava sıcaklıklarının değiştiği dönemlerde daha sık kontrol etmek faydalı olacaktır.